5 d’oct. 2015

Llenguatge Musical i Piano





Objectius de l’activitat
  • Fomentar l’aprenentatge de la música, iniciant a l’alumne en el coneixement del llenguatge musical –molt sovint, per tal d’estimular-lo, a base de jocs- i a que aprengui a gaudir en la pràctica del piano.
  • El Llenguatge musical té com a objectiu donar a conèixer tots els elements que formen part d’una obra musical per tal de saber-la interpretar correctament vocal o instrumentalment.
  • L’objectiu principal de la instrumentació, en aquest cas, el piano, és dur a la pràctica tots aquells coneixements que treballarem al Llenguatge musical. Un altre objectiu de la instrumentació és que l’alumne tingui la possibilitat de gaudir de la música amb qualsevol dels estils que ens ofereix, com són la música clàssica, la música popular catalana i la música moderna, entre d’altres.
  • Intentar que l’alumne rebi una sòlida base musical per si més endavant vol formar-se acadèmicament en una escola o en un conservatori superior de música.
  • Revisions de diversos estudis en els camps de l'educació, la psicologia i la música, han demostrat que l'aprenentatge en la infància d'una disciplina artística com la música, millora l'aprenentatge de lectura, llengua (incloses llengües estrangeres), matemàtiques i el rendiment acadèmic en general, potenciant a més altres àrees del desenvolupament de l'ésser humà. L'oportunitat de la pràctica artística a una edat primerenca aporta valuosos elements que han d'estar presents en l'educació: amplien la imaginació i promouen formes de pensament flexibles, ja que formen la capacitat per desenvolupar esforços continus i disciplinats alhora que reafirmen l'autoconfiança en el nen. L'educació musical-instrumental desenvolupa el sentit del ritme, el que incideix en la formació física i motora de l'infant, proporcionant un millor sentit de l'equilibri, lateralitat i motricitat. El desenvolupar l'oïda no només serveix per a l'estudi de la música, sinó per a la resta de la seva formació intel·lectual.


Edats que s’adreça
Des de 1er de Primària fins a 4rt d’ESO.

Horaris i preus
Les classes són a convenir qualsevol dia de dilluns a divendres, de 17,05 a 18,15 h. Preu hora: 10 €.
Hi haurà un màxim de 3 alumnes per classe.

Metodologia
  • Els elements que s’ensenyen a l’alumne en el Llenguatge musical són: nom de les notes en les claus de Sol en 2ª i de Fa en 4ª, figures de les notes i les seves equivalències, pulsació, temps, ritme, tresets, lligadura, silencis (o pauses), calderó (o corona), compassos binaris, ternaris i quaternaris (simples i compostos), línies divisòries, signes de repetició, alteracions, tons i semitons (cromàtics i diatònics), sons enarmònics, intervals, síncopes, contratemps, armadures, tonalitats, escales, acords, etc. A mesura que l’alumne va aprenent tots aquests elements, se li ensenya la seva aplicació al piano.
  • Per a l’iniciació al piano és bàsic el llibre Beyer, de l’editorial Boileau, a través del qual l’alumne aprendrà a tocar el piano aplicant el que va aprenent en el Llenguatge musical. Paral·lelament, aprèn a tocar musica popular catalana, clàssica i moderna, adaptades al seu nivell.
  • Material que necessita l’alumne: El llibre de piano esmentat i una llibreta de música per a fer exercicis.

Contacte: Adrià Canal
Telèfon: 93-237-64-62 (de 10 a 13 h i de 17 a 20 h)