22 de des. 2014

No s'aprèn només a l'escola!

REFLEXIÓ DEL DIA 15 DE DESEMBRE DE 2014
Agafem unes imatges de nens i nenes fent diferents activitats. Hem d’agafar imatges d’activitats que ens emocionessin quan érem petits. Cadascú de nosaltres expliquem la imatge que ens emociona i els aprenentatges que ens han aportat aquestes activitats:
-esperit d’aventura a la natura
-creativitat, interès per la lectura
-relació amb els altres
-interès per descobrir
-curiositat, imaginació
-buscar la independència i a espavilar-se
-el valor dels amics
-el ser metòdic, pensar les coses, ser analític
Quin joc ens agradava més de petits?
-gomes, jugar a secretàries, joc de teatre, joc simbòlic, joc de madelmans, pichi…
Què ens aportaven aquests jocs?
-arribem a la conclusió de que es viu diferent el joc al carrer, als pobles, que a les ciutats. Les aportacions són riques i diverses. Jocs simbòlics diferents de construccions o jocs de carrer…
El joc és únic. Només el joc ens aporta habilitats, estratègies, habilitats socials. A través del joc simbòlic poden canalitzar vivències, angoixes…viuen altres vides a través de diferents personatges.
Els nens no necessiten moltes joguines. Si no les poden controlar no els ajuda.
Quines activitats extraescolars fan?
-Música, esports, idiomes…
Quant de temps tenen els nens per jugar a les tardes?
Fan les extraescolars que volen els pares o les que els nens trien?
La reflexió a la que arribem a totes aquestes qüestions és que posem als nens al carro dels adults, i els organitzem les tardes amb moltes activitats. Hem de prioritzar les activitats dirigides per tal de que disposin de temps lliure per jugar.
Com a família hem de saber donar espais de natura, de joc, de convivència. Els esplais, caus, aporten uns espais de convivència que de vegades a la família no trobem. Hem de pensar què oferim nosaltres. Quin ingredient pensem que manca.
En el món de les joguines hem d’oferir diferents materials per crear, per fer manualitats, deixar que es taquin.
A l’aire lliure no hi ha joguines, hauran de gaudir de la natura i inventar coses.



Proposta: mirar vídeo “el niño y la caja de cartón